Nie chudnę i co dalej?

Nie chudnę i co dalej?

dlaczego nie chudnę

Przeczytałaś/eś obie części artykułu ,,Dlaczego nie chudnę”? (cz. 1, cz. 2)

Jeśli już wiesz, jakie mogą być przeszkody w osiągnięciu wymarzonej wagi, spróbujmy sobie z nimi poradzić. Zmiany zaczynają się w głowie. Prawdziwa rewolucja będzie możliwa dopiero wtedy, gdy będziesz tego naprawdę chciał/a!

Przepis na doskonałą dietę:

1. Włącz cierpliwość – nie wszystkie postanowienia wdrożysz od razu, pierwsze efekty nie będą widoczne natychmiast (wchodzenie na wagę trzy razy dziennie nie ma sensu).

2. Czytaj składy – nie zapychaj swojego organizmu tłuszczem i węglowodanami. Unikaj produktów wysoko przetworzonych. Gotowe napoje owocowe zastąp koktajlem/smoothie lub wodą z dodatkiem cytryny. To, że produkt pasuje do Twojej diety (np. jest wegański lub bezglutenowy) nie oznacza, że jest zdrowy!

3. Zapisuj posiłki – spróbuj przez kilka dni notować każdą zjedzoną potrawę. Zrób podsumowanie. Odpowiedz sobie na pytania: Czy to jest dobra dieta? Czy odżywia mój organizm? Czy zmieściłam/em się w optymalnej dla mnie liczbie kalorii? Jak wpływa na moje samopoczucie? Co chcę zmienić, poprawić?

4. Planuj – o zaletach planowania możecie przeczytać w osobnym wpisie. To klucz do długotrwałego sukcesu. Przy planowaniu pomocna może okazać się zakładka kalkulatory – wyliczysz dzienne zapotrzebowanie, liczbę kalorii na posiłek. Jeżeli nie jesteś pewna jak zbilansować dietę sprawdź mój plan żywieniowy. Jeśli nie lubisz planować, masz zbyt mało czasu na opracowanie odpowiedniej diety – skorzystaj z jadłospisu (gotowego lub indywidualnego).

5. Wyznaczaj sobie cele – zacznij od drobiazgów, może zainspiruje Cię wpis ,,Checklista zdrowych nawyków”. Każdy punkt z mojej checklisty jest pomocny w walce ze zbędnymi kilogramami.

6. Włącz do diety zielone warzywa i owoce jagodowe (minimum jedną porcję dziennie). Z ich pomocą dostarczysz sobie niezbędnych składników odżywczych, takich jak polifenole, które mają właściwości antyoksydacyjne, błonnik, witaminy, minerały.

7. Zapisuj postępy – raz na tydzień zapisz swoją wagę i obwody ciała (dzienniczek dostępny jest w zakładce do pobrania).

Zanudziłam Cię? Jeżeli uważasz że wypisane przeze mnie pomysły są żmudne i szkoda na nie czasu to bardzo niedobrze. Czy nie warto o siebie zadbać? Zacznij działać!

2 komentarze

  1. Ewa pisze:

    Ja właśnie korzystając z Twojego planera wdrażałam te kroki w życie, Najpierw zapisywałam to co jem, potem się okazywało, że nie zgadza się to całkowicie z planem żywieniowym 😉 Teraz idzie mi całkiem fajnie. W niecały miesiąc -3,5kg, ale jem więcej niż przed dietą ;).
    Notes zdrowych nawyków powoli wypełniam i cięężko idzie. Myślałam, że to pikuś i, że wszystko z listy robię – jednak nie do końca 😀

    • Izabela Petlicka-Chmielecka pisze:

      Bardzo się cieszę, że próbujesz wdrażać zdrowe nawyki. Najważniejsze to się nie poddawać. Trzymam kciuki za efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *