Kasza gryczana – dlaczego warto włączyć ją do diety?

Kasza gryczana – dlaczego warto włączyć ją do diety?

Placek gryczany z tofu

Kasza gryczana zawiera cenne aminokwasy egzogenne (takie, których nasz organizm sam nie wytwarza) – lizynę i metioninę, niezbędne do tworzenia białek ustrojowych.

Z uwagi na dużą ilość błonnika kasza gryczana odgrywa znaczącą rolę w profilaktyce otyłości, zaburzeń lipidowych, zaparć, a nawet chorób nowotworowych.

Kasza gryczana jest też bogatym źródłem witamin z grupy B i minerałów (m.in. wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk), a także rutyny, która zapobiega przepuszczalności naczyń krwionośnych i zmniejsza ryzyko wystąpienia nadciśnienia tętniczego oraz miażdżycy.

Dodatkowo, ta kasza nie zawiera glutenu, więc świetnie nadaje się do komponowania posiłków dla osób na diecie bezglutenowej.

Żeby zachęcić Was do częstszego włączania kaszy gryczanej do jadłospisu, przygotowałam przepis na pyszny placek z kaszy gryczanej i tofu. Jeśli tak, jak ja macie zapas ugotowanej kaszy, można ją wykorzystać.

kasza gryczana placek

Przepis na placek, sposób rozpisania go w Przepisowniku i przykładową checklistę z odznaczonymi porcjami produktów znajdziecie na poniższych zdjęciach.

kasza gryczana placek przepis kasza gryczana placek przepisownik kasza gryczana placek checklista

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak zwykle, wszystkie moje przepisy z IG i bloga w formacie pdf można ściągnąć na stronie: dietaleczy.pl/do-pobrania

Jeśli zrobisz jakąś potrawę z mojego przepisu, koniecznie podziel się zdjęciem oznaczając je @dieta.leczy i #dietaleczy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *