Checklista zdrowych nawyków

Checklista zdrowych nawyków

zdrowe nawyki

Przygotowałam dla Was checklistę zdrowych nawyków, którą możecie kupić w formie notesu w moim sklepie.

Do checklisty wybrałam 12 zdrowych nawyków, które warto realizować każdego dnia.

1. Odpowiednia długość snu wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu w ciągu dnia. Dla większości osób optymalna długość snu to ok. 8 godzin.

2. i 3. Bardzo często zapominamy o prawidłowym nawadnianiu się. Istnieją różne przeliczniki, dzięki którym można oszacować ilość wody, jaką należy wypić w ciągu doby (przykłady znajdziecie tu). W większości przypadków 2 litry to minimum, z czego pierwszą szklankę warto wypić na czczo.

4. W naszym klimacie powinno się suplementować witaminę D3 przez cały rok. Jeśli nie wiesz, jaką dawkę wybrać, sprawdź to w moim artykule.

5. Siemię lniane jest bogatym źródłem błonnika, witamin i minerałów. Świeżo zmielone siemię dodatkowo dostarcza kwasów OMEGA-3. Żeby nie straciło tych właściwości, po zmieleniu trzeba przechowywać je w lodówce (maksymalnie 2 dni).

6. Porcja orzechów to ok. 30-35 g. Warto je włączyć do codziennej diety ze względu na zawartość zdrowych tłuszczów, witamin i minerałów. Unikamy orzechów “przetworzonych” (np. w polewie, prażonych i solonych).

7. Warzywa krzyżowe dostarczają cennych składników odżywczych. Do tej grupy warzyw zaliczamy np. różnego rodzaju kapusty, kalafior, brokuł, kalarepę, rukolę, rukiew wodną.

8. Codzienna dawka ruchu jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu – usprawnia, poprawia krążenie, podkręca metabolizm, wpływa na wydzielanie endorfin. 30 minut to minimalny czas nieprzerwanej aktywności fizycznej.

9. Śmiech rozładowuje stres, dotlenia mózg, wzmacnia mięśnie, poprawia ukrwienie skóry głowy.

10. Podjadanie między posiłkami to nawyk trudny do wyplenienia. Warto jednak spróbować, ponieważ odpowiednio długie przerwy między posiłkami pozwalają organizmowi wrócić do równowagi po “wysiłku”, jakim jest przetwarzanie pokarmów (podczas jedzenia hamowany jest recycling komórkowy). Ponadto, ciągle jedząc ciężko jest utrzymać właściwy bilans kaloryczny.

11. Sklepowe słodycze najczęściej mają fatalny skład. Zamiast takiego gotowca lepiej wybrać własnoręcznie przygotowany deser lub porcję owoców.

12. Dla dobrej jakości snu warto wyłączyć urządzenia emitujące niebieskie światło (np. telefon, tablet, komputer, TV), na co najmniej 30 minut przed snem.

Na końcu checklisty znajduje się miejsce na wpisanie swoich dwóch dodatkowych nawyków.

Sprawdź, czy uda Ci się wypełnić całą checklistę. Notes możesz kupić tu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *